sâmbătă, 8 decembrie 2007

Leapsa pe cadouri

Celor nascuti mai de curand sau altundeva li se va parea neverosimil dar, in copilaria mea si in catunul in care am crescut, nimeni nu facea cadouri nimanui in acceptiunea oraseneasca, moderna a termenului. Zilele de nastere nu se sarbatoreau. De fapt nici n-avea vreo importanta la ce data te-ai nascut. Data nasterii din acte nu coincidea cu cea reala pe care nimeni nu parea s-o stie. Mama era, conform amintirilor bunicii, nascuta “cam pe timpul cireselor”, iar bunicii nu stiau nici macar anotimpul nasterii lor. Se presupune ca eu sunt nascut in 5 noiembrie, chiar daca in acte data este 9. Asta pentru ca primaria era departe, puntea era luata de apele mari, iar daca intarziai declararea copilului mai mult de nu stiu cate zile, primeai amenda.
Cateodata, de Pasti, ai mei imi cumparau tenisi noi si ceva hainute ieftine. Dar nu se chema ca erau cadouri. Pur si simplu nu mai aveam nimic de incaltat sau imbracat, iar Invierea Domnului era cel mai potrivit moment sa porti haine noi.
Despre bradul care se impodobeste am citit ceva in abecedarul clasei intai. Era acolo o poezie care incepea asa: “Bradulet, bradut dragut, ninge peste tine, Haide, hai in casa mea, unde-i cald si bine…” N-am prea inteles semnificatia poeziei si rostul unui copac in casa, poate si pentru ca se mai vorbea pe acolo de unul Mos Gerila iar pomul era “de iarna” si nu "de Craciun". Primul brad l-am avut in casa numai dupa ce am avut primul copil. De cativa ani am incetat sa cumpar brad. Pentru ca nu sunt in stare sa plantez macar unul in locul celui taiat si nici padurarii n-o fac, ocupati fiind mai degraba cu taierea.
Poate cele de mai sus au facut sa nu reusesc niciodata sa ma obisnuiesc definitiv cu primirea si daruirea de obiecte la zile de nastere, onomastici sau sarbatori. Poate fi un handicap social dar cred ca e si o binecuvantare care m-a ajutat sa nu cad in pacatul consumismului exagerat sau al goanei dupa cadouri prin super-hyper-mega-marketuri supraaglomerate.
***********************
Raspunzand, cu multumiri, la leapsa lui Haidetisahaidem, cele mai frumoase cadouri primite, ca unul care n-a primit foarte multe, au fost, in ordine cronologica si pomenind si pe cei care au fost generosi cu mine:
Viata - de la Dumnezeu. Lumina cartii - de la bunica mea Maria. Dragoste – de la femei si fete care m-au iubit (si, credeti-ma, nu e usor sa iubesti pe unul ca mine) si mai ales de la Mihaela care inca ma mai iubeste in ciuda eternitatii care a trecut si a ciudateniilor mele. Doi copii normali – din nou de la Dumnezeu si din nou de la Mihaela.
************************
Acum trebuie sa spun si ce cadou mi-as dori. Asta se leaga, cumva, de unul din darurile pe care deja le-am primit si pe care le-am insirat mai sus. Mi-as dori un notebook pe care sa-l daruiesc, la randul meu, unuia din copii daruiti mie de Mihaela si de Dumnezeu. Pentru ca proiectele lui de student la design auto au nevoie de mobilitate intre casa si scoala. Asta e singurul motiv pentru care m-as bucura ca postul meu sa placa juriului concursului UPC. Cum sansele sunt minime, am sa transmit leapsa unor oameni cu talent si sanse mai multe. Asadar taguiesc aici pe Aida, Teodora, Roxana, Dina si Janie carora le doresc inspiratie si bafta! Ceilalti au primit deja leapsa odata cu mine.

16 comentarii:

d3m3ntzial spunea...

Super articolul ! Felicitari si bafta la marele premiu UPC !

Aida B spunea...

ohoho, reflectam si raspundem. ca eu nu prea stiu sa cer, mai mult ma pricep la dat...

Aida B spunea...

am raspuns la mine.
inca o data multumesc (si) la tine.

Anonim spunea...

Frumos...

Multumesc pentru "leapsa", dar cine a zis ca ma pricep?

Nicu spunea...

D3m3ntzial, mersi!
Aida, cu placere!
Peculiar, pai ce, e pe priceputelea?! Nicidecum, da' citeam odata pe la tine niste rugaminti catre un sef zgarcit cum ca ti-ar trebui un notebook... Mi-a fost mila... :))

Anonim spunea...

Ha! L-am primit acum ceva vreme, am plecat de acolo ca nu mi-a mai trebuit acel mediu, l-am returnat cu placere.:)
Viata mea nu sta intr-un Notebook, iar ce-mi doresc nu se poate cumpara... decat cu foarte multi bani.:D

Unknown spunea...

bv pentru premiu,
si daca nu o sa iti trebuiasca poti sa mi-l dai mie, negociem :P; ca tare am nevoie de un laptop

Nicu spunea...

Mersi Alexis. Descuieti profilul ca sa vad si eu cu cine fac negustoria! :))

Aida B spunea...

cum a fost la premiere?:)

Alina spunea...

Felicitari pentru premiu! Si "Sarbatori fericite!"

Nicu spunea...

Aida, nu-ti spun nimic. Tu mi-ai zis mie cum a fost la dentist?! :) Povestim maine...

Alina, multumesc frumos. Sarbatori fericite si tie!

Gina spunea...

Superb.. Felicitari pentru premiu, Sarbatori Fericite si un An Nou plin de impliniri. Toate sa iti fie asa cum le doresti :)

Nicu spunea...

Multumesc si tie Gina. Pentru urari si pentru vizita. Craciun fericit!

Anonim spunea...

Frumos postul tau , ai meritat premiul , felicitari! si Sarbatori fericita!

Unknown spunea...

E drept că a trecut mult timp de când a avut loc evenimentul, dar vreau şi eu să te felicit cât pentru premiu, dar în mai mare parte pentru cum ai exprimat acele timpuri în cuvinte!
E drept, poate eu nu le-am prins la aceeaşi intensitate, dar pe o parte mi le aminteam din copilărie...

La mulţi ani şi multă baftă în continuare, ţie şi lui Mihai! ;)

Nicu spunea...

Multumesc si voua, Nicole si Marius! Am fost pe la voi si mi-a placut ce-am vazut! Keep up the good job! :)